Do lata razem: Fakty i mity (część II)

Jogurt-grecki-z-syropem-klonowym-i-owocami-1Reklamy głośno krzyczą o właściwościach gumy do żucia i jej niezbędności w naszym codziennym życiu czy sokach, które są samym zdrowiem. Większość tych reklam to czysty marketing mający na celu przyciągnięciu uwagi widza. Ile prawdy w tych ogłoszeniach i czy soki są naprawdę takie zdrowe?

Jogurt to zdrowy pokarm

I tak i nie. Wszystko zależy od tego, jaki wybierzecie. Unikajcie sklepowych owocowych jogurtów, których skład w połowie składa się z cukru, a owoców prawie w nim nie ma. To dlaczego owocowy? Aby uzyskać dany smak, dodawane są różne esencje smakowe, aromaty i inne świństwa. Nie oszukujmy się, ale owoce tylko są namalowane na opakowaniu, a w składzie jest ich zaledwie kilka procent. Najlepszym jogurtem jest jogurt naturalny. Jeśli nie lubicie „zwykłego białego”, to możecie dodać owoce, granolę, musli. Inwencja twórcza należy tylko od Was!

Guma do żucia obniża pH w ustach

Mit. Guma do żucia w swoim składzie nie zawiera niczego, co mogłoby obniżać pH. To kolejna zagrywka marketingowa, aby przyciągnąć uwagę konsumenta. To ludzka ślina alkalizuje pH w ustach, a nie chemiczne dodatki. Pożuć możemy sobie cokolwiek, np. koper włoski, listek mięty. Nadmierne żucie gumy może doprowadzić do przestawienia szczęki, więc uważajcie!

Soki są źródłem witamin

I tak i nie. Oczywiście soki są esencją zdrowia i na dodatek są pyszne. Ale nie wszystkie! I na pewno nie te z sklepowych półek, które w połowie składają się z cukru. Soki z kartonu najczęściej są rozwadniane, dosładzane i z dodatkiem aromatów, barwników, słodzików, koncentratów. Często na opakowaniach możemy się spotkać z napisem „100% naturalny”. Naprawdę? Przeczytajcie skład, a się zdziwicie. Najlepszą inwestycją w nasze zdrowie są świeżo wyciskane soki w domu. Możecie skomponować mieszankę wedle swoich upodobań i będziecie mieć pewność, że jest w 100% zdrowa i bez sztucznych dodatków.

Bez tytułuHerbata z cytryną szkodzi

Fakt. W liściach herbaty zawarty jest glin, który jest głównym winowajcą choroby Alzheimera. Nie jest on przyswajalny przez organizm, ale jeśli do naszego napoju dodajemy kawałek cytryny, tworzy się wówczas cytrynian glinu, który staje się przyswajalny i stanowi zagrożenie dla naszego zdrowia. Co należy zrobić? Jeśli nie wyobrażamy sobie dnia bez kubka herbaty z cytryną, trzeba pamiętać, aby po zaparzeniu wyjąć liście, a następnie dodać owoc. W takiej postaci napar jest bezpieczny (i do tego pyszny).

Ostatni posiłek o 18

Mit! Największa bajka jaka krąży wokół zdrowego odżywiania. Spożycie ostatniego posiłku powinno być uzależnione od tego, o której chodzimy spać. Kolację należy zjeść 2-3 godziny przed snem, ponieważ nasz organizm w nocy nadal musi funkcjonować, a metabolizm nie może spowolnić. Pamiętajcie także, że ostatni posiłek powinien być lekki, więc najlepiej wybrać sałatkę czy serek wiejski z warzywami.

Spożywanie niektórych produktów wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej

Mit. Nie istnieją produkty, których spożycie ułatwi zgubienie zbędnych kilogramów. Badania przeprowadzone w 2012 roku udowodniły, że zielona herbata ma bardzo niski, a wręcz znikomy wpływ na redukcje masy ciała. Podobnie sytuacja wygląda z ananasem, który rzekoma pomaga spalać to, co odłożyło się w tkance tłuszczowej. Jednak realny wpływ na zmianę naszego wyglądu ma przede wszystkim odpowiednio zbilansowana dieta, aktywność fizyczna i samozaparcie. To główne kroki do uzyskania pięknej sylwetki.

Z każdej strony atakują nas reklamy głoszące odpowiednie wartości danych produktów, jednak są to głównie hasła marketingowe. Mają na celu przyciągnięcie uwagi konsumenta, a nie jego zdrowie. Z dystansem podchodźmy do takich nowinek. Pamiętajmy o głównych zasadach, a przede wszystkim róbmy wszystko z głową.

Zobacz także: Do lata razem: fakty i mity (część I) 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *