Do lata razem: Fakty i mity

16242885Herbatki, które działają cuda, produkty z napisem „light”– znacie je na pewno nie tylko z ekranów telewizora. Większość z nas ich próbowała. I co? Jakie rezultaty? Na pewno nie dziesięć kilogramów mniej w tydzień. Środki przyśpieszające odchudzanie posiadają jedynie efekt placebo aniżeli magiczne składniki poprawiające naszą figurę.

Chleb pełnoziarnisty jest zdrowszy niż biały

I tak i nie. Oczywiście, że pieczywo wypieczone z mąki pełnoziarnistej jest o wiele zdrowsze od tego, które jest z oczyszczonej rafinowanej białej mąki. Jednak główną podstawą powinien być naturalny zakwas. Próżno możemy szukać takiego chleba nawet w najlepszych piekarniach. Piekarze do przygotowywanego ciasta dodają zakwas w proszku (lub drożdże). Najzdrowsze pieczywo jest wypiekane z mąki razowej lub orkiszowej. Posiadają one cenne dla organizmu witaminy, składniki mineralne i błonnik.

Suplementy diety są niezbędne w naszej diecie

Mit! Z pewnością nieraz widzieliście w telewizji reklamy produktów przyśpieszających odchudzanie, spalanie tkanki tłuszczowej itp. A czy ktoś z Was analizował skład takiego produktu? W jego zawartość wchodzą witaminy, które możemy znaleźć w owocach czy warzywach, a zażywanie takich tabletek jest jedynie efektem placebo. Organizm nie przyswaja tych magicznych środków. Często na ich opakowaniach możemy spotkać się z tekstem  „Twoja dzienna dawka witamin” czy „zawiera 80% Twojego dziennego zapotrzebowania na te niezwykle cenne składniki”, co oczywiście jest wielkim kłamstwem. Zamiast bezsensownie inwestować w coś, co jest jedną wielką bajką, o wiele lepiej jest kupić siatkę naturalnych witamin. Są one z pewnością smaczniejsze i korzystniejsze dla organizmu.

Herbatki odchudzające wyszczuplają tylko nasz portfel

Fakt. Takie napoje podobnie jak suplementy są wyimaginowanym przez producentów obrazem. Na pewno nie pomagają schudnąć, a ich nadmierne spożywanie może doprowadzić do rozregulowania naszego układu pokarmowego, co w konsekwencji może doprowadzić do kłopotów ze zdrowiem. Zamiast pić magiczne napoje, które „działają cuda”, lepiej jest do posiłku napić się zielonej bądź czerwonej herbaty lub ziół, np. mięty, pokrzywy.

Głodówki to najlepszy sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów

Mit! Głodzenie się to najgorsza forma odchudzania, jaka tylko może być. Ich stosowanie szkodzi naszemu organizmowi, nie tylko nie schudniemy, ale wręcz przeciwnie- przybierzemy na wadze! Głodówka obniża przemianę materii i spowalnia metabolizm. Efekt jojo murowany!

Bez tytułuOwoce tylko w pierwszej połowie dnia

Fakt. Mimo iż owoce są zdrowe, to składają się z cukrów złożonych, które w większości są trawione w pierwszej połowie dnia, później odkładają się w nim. Pamiętajmy, aby spożywać je do godziny 16.

Produkty „light” nie tuczą

Mit! To, że dany produkt ma mniejszą zawartość tłuszczu niż jego normalna wersja, to nie oznacza, że jest superzdrowy! Zazwyczaj takie produkty w zamian w swoim składzie mają zwiększoną ilość węglowodanów, które w danej sytuacji są gorsze niż tłuszcze. Często myślimy też, iż skoro dany produkt jest „dietetyczny” to możemy jeść go dowoli. To oczywiście błąd. Jeśli nawet zawiera mniej niezdrowych składników, to jedzenie go w ilościach hurtowych nie jest najlepszym rozwiązaniem. Robiąc zakupy, czytajmy etykiety i wybierajmy mądrze.

Ziemniaki tuczą

Mit. Wbrew krążącej wokół opinii o tym szlachetnym warzywie, nie tuczy. Jest jednym z najmniej kalorycznych warzyw (100g to tylko 77 kcl). Poza tym zawierają sporo potasu, magnez, błonnik, witaminę C i PP. Ich zła opinia wynika z nieodpowiedniego przygotowywania i dodatków, z jakimi są łączone. Pamiętajmy, że ziemniaki są jak gąbka, czyli dość mocno chłoną tłuszcz. Unikaj frytek, ziemniaków smażonych na oleju, chipsów czy podawanych z różnymi sosami. Najlepszą wersją są ziemniaki gotowane w mundurkach. Pycha!

Należy ograniczyć ilość spożywanej soli

Fakt. Sód, który jest zawarty w soli kuchennej, odgrywa ogromną rolę w organizmie człowieka. Powoduje wzrost ciśnienia tętniczego, zatrzymywanie wody w organizmie, utrudnia zrzucenie zbędnych kilogramów. Dzienna dawka spożycia soli nie powinna przekraczać płaskiej łyżeczki do herbaty! Pamiętajmy, że sól znajduje się w wielu (jak nie we wszystkich) produktach- wędliny, pieczywo, sery, warzywa marynowane, gotowe przyprawy (typu „Kucharek”). Zamiast używać tego białego proszku czy gotowych mieszanek, warto jest postawić na naturalne przyprawy, które znacznie poprawią smak potraw, wzbogacą je o nowe walory smakowe.

Jak widać nie wszystko, co jest promowane w telewizji jest zdrowe. Odżywianie powinno być z głową, tak samo jak zakupy. Czytajmy etykiety, zwracajmy uwagę na skład. Wybierajmy te produkty z jak najmniejszą ilością soli, różnych dodatków zaczynających się na E, czy cukru. Jeśli pojawiają się one na jednym z pierwszych z trzech miejsc składu, zastanówmy się porządnie nad zakupem danego produktu. Nie rezygnujmy też całkowicie z ulubionych dodatków obiadowych (np. ziemniaków), tylko przygotowujmy je z głową.

Mamy dla Was małą niespodziankę w postaci konkursu! Nagrodą jest bon o wartości 50 złotych, który będziecie mogli wykorzystać zamawiając gotową lub skomponowaną przez Was tubkę z musli firmy MixIt. Aby wygrać należy wykonać kilka prostych kroków – polubić nasz fanpage, fanpage MixIt, a także post z tym artykułem i napisać w komentarzu, z czym kojarzy się Wam czerwiec. Konkurs trwa do 31 maja, wyniki podamy 1 czerwca.  Liczymy na kreatywne odpowiedzi! Zapraszamy do udziału!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *