Do lata razem: Zdrowe zamienniki

Bez tytułuGdy zmieniamy nasz podejście do żywienia, to pamiętajmy o odpowiednim doborze produktów. Nie musimy robić od razu rewolucji w naszym życiu, wystarczy odpowiednia decyzja dotycząca wyboru danych składników.

Wpływ na nasze zdrowie mają przede wszystkim produkty, które są zawarte w naszej diecie. Powinniśmy poważniej podchodzić do zakupów, zwracać uwagę na skład danej rzeczy i ostatecznie wybierać lepszą wersję. Chcąc uzyskać lepsze samopoczucie zacznijmy stosować zamienniki podstawy naszej diety.

Pobudka z uśmiechem

Gdy mamy mało czasu z samego rana często stawiamy na musli. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest zdrowe i można jej jeść bez ograniczeń. Ale czy przeczytaliście kiedyś ich skład? Na jednym z pierwszych trzech miejsc znajduje się zazwyczaj cukier, co z góry je dyskwalifikuje. Trudno jest znaleźć odpowiednio skomponowaną mieszankę, ale z pomocą mogą przyjść różne aplikacje, poradniki czy strony internetowe. Ciekawym rozwiązaniem jest MixIt, czyli strona, gdzie można stworzyć własną mieszankę musli i mieć pewność, że jest w 100% zdrowa. Ale najlepszym rozwiązaniem będzie przygotowanie domowej granoli. Zdrowo, pysznie i tanio!

Ale nie samym musli człowiek żyje… Często więc łączymy je z jogurtem. Nauczeni, wciąż stawiamy na wersje owocowe, które również nie zachęcają składem. Najlepiej jest postawić na jogurt grecki, naturalny albo kefir czy maślankę. Zdrowe kultury bakterii zawarte w przetworach mlecznych mają dodatkowo korzystny wpływ na florę bakteryjną w naszych jelitach.

Trudno wyobrazić sobie poranek bez kawy. Pamiętajmy jednak, że wypłukuje ona cenne witaminy z naszego organizmu, a spożywana w dużych ilościach nie wpływa korzystnie. Odpowiednim zamiennikiem jest kawa zbożowa, która jest równie pyszna!

Ranek już za nami, więc najwyższa pora na drugie śniadanie. Tu świetnie sprawdzi się owoc, warzywo, sok albo mieszanka orzechów. Pamiętajmy, że owoce mimo iż są zdrowe, to powinno się je jeść tylko w pierwszej połowie dnia. Jeżeli lubicie przegryźć coś słodkiego to tutaj znajdziecie przepis na owsiane batoniki, które w swoim składzie mają same pyszne i dobroczynne składniki.

Kolejnym ważnym posiłkiem jest obiad. Jako dania obiadowe często wybieramy różne makarony czy ryż. Aby nasz posiłek był bardziej wartościowy zamieńmy to na produkty pełnowartościowe, a biały ryż na brązowy. Starajmy się też ograniczyć spożycie ziemniaków, gdyż są wysokoglikemiczne. Takie rzeczy źle wpływają na trawienie.

Podwieczorek, zarówno jak i kolacja powinny być lekkie. Warto wówczas wybrać twarożek z warzywami czy sałatkę. Nie należy obciążać organizmu na noc. Musi on odpocząć, a sen z pełnym brzuchem nie jest komfortowy.

Zrób coś pysznego samodzielnie!

Rezygnacja ze słodyczy jest kwestią oczywistą. Przepełnione cukrem batoniki, czekoladki zamiast przybliżać nas do wyznaczonego celu, to bardziej oddalają. Ich głównym składnikiem jest cukier. To pierwsza rzecz, z której powinniśmy zrezygnować, chcąc uzyskać znakomitą formę i zdrowie. Warto postawić na świeże owoce, musy, sorbety. O wiele lepszą decyzją od zakupu gotowych słodkości jest ich domowa wersja. Samodzielnie przygotowane w domu są pyszniejsze i przynajmniej znamy ich skład, który możemy zmodyfikować pod swoje potrzeby. Dobrym pomysłem na słodką przekąskę są muffiny marchewkowe.

Słodkie i gazowane napoje nie wpływają korzystnie na nasz żołądek. Powodują wzdęcia, złe samopoczucie. Po nich jeszcze bardziej chce się pić, ponieważ zamiast gasić pragnienie, to jeszcze bardziej je pobudzają i poprzez dużą zawartość cukru podnoszą chęć ponownego nawodnienia organizmu. Najlepiej jest pić soki własnoręcznie wyciskane, wodę, zieloną herbatę i zioła, tj. czystek, melisa, mięta.

W trakcie oglądania filmu czy spotkania ze znajomymi sięgamy po różne przekąski w postaci chipsów, paluszków, popcornu czy orzeszków. Zawierają niebotyczną dawkę soli. Obok cukru, jest to drugi składnik, którego powinniśmy się zdecydowanie wystrzegać. Zamiast gotowych produktów starajmy się przygotowywać ich domowe wersje samodzielnie. Pysznie smakują chipsy z burka, selera, pietruszki. Wystarczy je obrać, pokroić, przyprawić według uznania, skropić lekko oliwą i upiec. Niezwykle proste, zdrowe i smaczne.

Poprzez zwrócenie uwagi na takie małe kwestie możemy wiele zmienić. To ogromny krok w żywieniu, który odpłaci się pięknymi i szybkimi efektami. Starajmy się szukać różnych zamienników, gdyż dłużej pozwolą wytrwać nam w naszym postanowieniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *