Mlegitymacja na Uniwersytecie Gdańskim!

źródło: gov.pl

W grudniu, po kilku miesiącach przygotowań, na Uniwersytecie Gdańskim została uruchomiona mLegitymacja. Tym samym dołączyliśmy do grona 39 uczelni, cieszących się tą funkcją. Widać również dużym zainteresowaniem wśród studentów, otóż złożono już ponad 800 wniosków o jej wydanie. Czym właściwie ona jest i jak zacząć z niej korzystać?

Najprościej mówiąc, jest to cyfrowa wersja klasycznej legitymacji, do której dostęp uzyskujemy poprzez odpowiednią aplikację w telefonie. Działa ona dokładnie tak samo jak wersja tradycyjna i jest prawnie traktowana tak samo, czyli dzięki niej potwierdzimy swój status studenta, a także będziemy mogli skorzystać ze zniżek i ulg. Jest to na pewno przydatna funkcja, kiedy w nagłej sytuacji okaże się, że zapomniałeś zabrać ze sobą dokumentu. Należy pamiętać jednak, że nowa mobilna legitymacja studencka nie zastępuję fizycznego dokumentu – ELS. Pełni ona jedynie funkcję uzupełniającą. Co więcej, jak informuje Biuro Rzecznika Prasowego UG, plastikowa legitymacja wciąż będzie potrzebna do wjazdu na parking uniwersytecki, szlabany parkingowe niestety nie będą reagowały na jej mobilną wersję.

Do otrzymania mLegitymacji uprawnione są osoby, które posiadają aktywny status studenta, ich tradycyjna legitymacja nie straciła ważności, posiadają numer PESEL. Poza tym muszą posiadać wgrane zdjęcie w Portalu Studenta. Ważne jest również, żeby od czasu wydania ELS ich dane nie uległy zmianie, ponieważ system automatycznie pobiera je z portalu.

Korzystanie z mobilnej legitymacji studenckiej będzie możliwe po zalogowaniu się do Portalu Studenta. W zakładce „elektroniczna legitymacja” znajdziemy nową rubrykę „mLegitymacja”. Tutaj można złożyć wniosek o wygenerowanie dokumentu. Następnie Centrum Informatyczne UG przekazuje potrzebne informacje wraz z wnioskiem do Ministerstwa Cyfryzacji. Po odpowiedniej weryfikacji powinniśmy otrzymać niezbędny kod QR. Kolejnym krokiem jest zainstalowanie w swoim telefonie aplikacji „mObywatel”, czyli czegoś w rodzaju elektronicznego portfela na dokumenty. Na koniec wystarczy zeskanować przez aplikację wygenerowany kod QR. Istotne jest to, żeby zrobić to w ciągu 30 dni od otrzymania kodu. W przeciwnym razie będziemy musieli ponownie składać wniosek.

Wszystkie pytania czy ewentualnie występujące problemy związane z wydawaniem mLegitymacji należy zgłaszać na specjalnie utworzonego w tym celu maila: mlegitymacja@ug.edu.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *