Do lata razem: Aktywność fizyczna

Dzis_trening_pamietaj1Trening to nie tylko ból, ale i satysfakcja z uzyskanych wyników oraz endorfiny, które pojawiają się po dobrze wykonanej pracy. Nie wiesz jak zacząć i co wybrać? Zapraszamy do lektury!

Myśląc o zdrowym trybie życia, spostrzegamy głównie słowo „dieta”, ale to nie wszystko. To prawda, że zdrowe odżywianie jest 70% sukcesu. A 30%? To aktywność fizyczna. Nie wolno o niej zapominać, bo dzięki ruchowi nasze ciało staje się bardziej jędrne i przede wszystkim szybciej można uzyskać tak bardzo przez wszystkich oczekiwane efekty.

Nie dla wszystkich

– Dobór odpowiedniej aktywności fizycznej nie jest prostą sprawą. Nie każdy może biegać, chodzić na siłownię, zajęcia grupowe czy ćwiczyć na macie w domu. Dlaczego? Bo każdy jest chodzącą indywidualnością!– podpowiada Martyna Gabrych. Jednak warto spróbować wszystkiego, bo to jest najlepsza metoda. Nie podchodźmy do czegoś z negatywnym nastawieniem. Zdecydowanie lepsze jest optymistyczne myślenie. – Sport w praktyce i w teorii to dwie różne sprawy – podsumowuje Martyna.

Rady na wagę złota

1. Urozmaicajmy treningi. To nie jest wybór na całe życie. Warto spróbować wielu rzeczy, aby znaleźć odpowiednią dyscyplinę dla siebie i nie popaść w monotonię.

2. Ćwiczmy minimum 3-4 razy w tygodniu. Jeśli chcemy uzyskać pożądane efekty, to warto pamiętać o regularności treningów. Trzy razy w tygodniu to minimum!

3. Odpowiednie nawodnienie. Nie zapomnijmy! Butelka wody pod ręką w czasie treningu jest jedną z podstawowych zasad.

4. Godzina to max! To maksymalny czas, jaki możemy poświęcić dziennie na trening. Dłuższy trening może spowodować obciążenie i spalanie mięśni, a  nam zależy na ich budowie, prawda?

5. Posiłki przed i po. Aby mieć siłę na ćwiczenia, pamiętajmy o zjedzeniu lekkiego posiłku godzinę przed rozpoczęciem. Taki czas pozwoli „zleżeć się” i nie będziemy skakać z pełnym brzuchem. Ważna jest też kwestia posiłku po. Powinno się na niego składać białko lub węglowodany. Warto wówczas postawić na banana, wafle z masłem orzechowy czy shake’a.

6. W grupie raźniej. Znajdźmy kogoś, kto będzie ćwiczyć razem z Nami! Dzięki temu będziemy się razem motywować. Kiedy jedno z Nas stwierdzi, że nie da rady, to drugie pociągnie za sobą.

Nie szukajmy wymówek, tylko zacznijmy już dziś! Nie odkładajmy wszystkiego na jutro, wskakujmy w dres i zaczynajmy! Do wyboru mamy szeroką gamę możliwości od biegania, siłowni, basenu, zumby na spacerze kończąc. Ty decydujesz, co wybierzesz. Pamiętajmy, że każda aktywność fizyczna jest lepsza od siedzenia na kanapie. Już, ruszaj!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *