Za nami konferencja „Młodzi Odpowiedzialni dla Biznesu“

fot. Zdjęcia organizatora

18 listopada na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego odbyła się konferencja „CSR For The Future Młodzi Odpowiedzialni dla Biznesu“. Jak przebiegło całe wydarzenie?

Konferencja zorganizowana przez Koło Naukowe Psychologii Organizacji i Zarządzania Brevi Manu, rozpoczęła się około godziny 9:30 w auli WNS-u. Inicjatorkami całego projektu były studentki, które zainteresowały się tematem CSR-u. Dlaczego zdecydowały się na podjęcie takiej inicjatywy? — Ideą całego wydarzenia było to, żeby rozpromować temat społecznej odpowiedzialności biznesu w różnych środowiskach. Przez to, że działamy na uniwersytecie mamy kontakt ze społecznością akademicką, naukowcami. Udało nam się również zgromadzić uczniów szkół średnich i nabraliśmy także sił do kontaktu z biznesem. Z jednej strony mieliśmy naukowców, z drugiej praktyków biznesu, no i do tego wszystkiego różne perspektywy, z których można patrzeć na CSR. — mówi Nicole Bolda, pomysłodawczyni projektu. 

fot. Zdjęcia organizatora

Wydarzenie było podzielone na trzy panele. Podczas pierwszego z nich, odbyły się wystąpienia naukowców, którzy zajmują się szeroko pojętym badaniem społecznej odpowiedzialności biznesu. Trzon drugiego panelu, stanowiła debata między naukowcami, a praktykami, którzy wykorzystują CSR w ramach funkcjonowania firm, w których pracują. Jednym z uczestników debaty był Mario Zamarripa, który pełni funkcję dyrektora do spraw zrównoważonego rozwoju w firmie ubezpieczeniowej ERGO Hestia. Opowiadał on o tym, w jaki sposób firma działa na rzecz zrównoważonego rozwoju. Mówiąc o greenwashingu podzielił się także wątpliwościami na temat tego czy w dłuższej perspektywie czasu CSR będzie miał rację bytu. Naukowcami, wypowiadającymi się w debacie byli: prof. Tomasz Besta z Wydziału Nauk Społecznych UG, dr Renata Płoska z Wydziału Zarządzania, a także dr Andrzej Poszewiecki z Wydziału Ekonomii. W trakcie debaty pojawił się także wątek korelacji pomiędzy wynikami finansowymi firmy, a wdrażaniem do nich idei CSR-u. Trzeci i ostatni panel został przeznaczony na wystąpienie specjalne. Podczas jego trwania głos zabrał Pan Tomasz Smorgowicz, którego wystąpienie dotyczyło społecznego zarządzania marką w kontekście biznesów przyszłości. Cała konferencja okazała się sukcesem i stanowiła świetną platformę do dyskusji na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

13 − siedem =