Wizerunkowa zmiana naszej uczelni
1 min readUniwersytet Gdański zmienia wizerunek. Od 1 czerwca dotychczasowe logo zostanie zastąpione nowym. Zapowiedziana grafika będzie przedstawiać skrót literowy UG, koronę, dwa krzyże oraz tarczę.
Nowe logo Uniwersytetu Gdańskiego ma nawiązywać do silnego związku z morzem i poszanowania tradycji z uwzględnieniem nowoczesności. Do jego stworzenia powołany został zamknięty konkurs, odbywały się konsultacje na posiedzeniu Senatu oraz spotkania z profesjonalnymi grafikami.
W lutym tego roku powołano zespół ds. projektu nowego godła Uniwersytetu Gdańskiego, w którego skład wszedł m.in. rektor ASP, prof. Krzysztof Polkowski. Powołani eksperci zajmowali się opiniowaniem propozycji nadesłanych przez szanowane biura projektowe – Tatastudio, BrandScope, TOFU, Studio Spectro oraz Wojtek Radtke Studio.
Ostateczny projekt zawiera litery U,G, koronę i dwa krzyże, które nawiązują do herbu Miasta Gdańska oraz tarczę na niebieskim tle, która ma zaznaczać silny związek uczelni z morzem.
– Cezura pięćdziesięciolecia Naszej uczelni to faktycznie znakomity moment do opracowania i wdrożenia nowej identyfikacji wizualnej Uniwersytetu. Dotychczasowy, mocno przestarzały logotyp, niepoddający się regułom funkcjonowania znaku w odwzorowaniach graficznych, cyfrowych zmusza nas do opracowania kompletnie nowej, adekwatnej do współczesnych wyzwań strategii identyfikacji wizualnej znaku UG – mówi o zmianie logo Rektor Uniwersytetu Gdańskiego prof. Piotr Stepnowski.