18/12/2024

CDN

TWOJA GAZETA STUDENCKA

Moda nie ma granic – B.A.D. dla ludzi po amputacji

3 min read
źródło: Facebook BAD - Boundaries Are Bad
źródło: Facebook BAD – Boundaries Are Bad

Powstała pierwsza marka odzieżowa w Polsce dedykowana osobom po amputacji kończyn. To inicjatywa, która w erze mass fashion zdecydowanie wyróżnia się spośród innych firm na rynku. W czym leży jej sukces?

Branża modowa to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w biznesie. Ubrania umożliwiają nam wyrażanie siebie za pomocą ubrań, a jest to wszystko dzięki temu, że moda nie ma granic. B.A.D. (Boundaries Are Dumb) to pierwsza w Polsce firma skierowana głównie do osób po amputacji kończyn, która udowadnia, że istnieją marki, które nie stawiają na masowość, ale decydują się na spełnienie potrzeb niszowych grup, które w tym bezwzględnym biznesie są często pomijane.

Koniec z dyskomfortem

Wielu z was zada sobie pytanie: czy to serio jest konieczne? Zwykłe ubrania też są dla wszystkich. Otóż nie. Protezy kończyn często wymagają poprawienia podczas ich użytkowania. Zwyczajne części garderoby to uniemożliwiają i sprawiają dyskomfort sytuacyjny. Odzież funkcyjna dla osób po amputacji kończyn ułatwia dostęp do protezy, dzięki czemu bez wysiłku i niezauważenie mogą dokonać potrzebnych poprawek. Jest to możliwe dzięki specjalnym systemom ściągania i wzmocnieniom. Brak potrzeby opuszczania ważnych spotkań, koniec z zakłopotaniem i dyskomfortem. Jak śpiewa znany raper Quebonafide  „ty chcesz mieć tylko komfort”, a B.A.D. spełnia to oczekiwanie.  To mała zmiana, która niewątpliwie poprawia jakość życia, a nawet stwarza nowe możliwości.

Are you ready to be BAD?

Co wyróżnia B.A.D.? Oczywiście przede wszystkim grupa docelowa, ale to nie wszystko, czym może pochwalić się marka. Ubrania mają świetny design, a Boundaries Are Dumb nie odstaje od bieżących trendów na rynku. Modne kolory i sportowy look sprawiają, że firma jest atrakcyjna dla wszystkich, a nie tylko dla osób po amputacji. Dwa w jednym – funkcjonalność i styl, czego chcieć więcej? Zamysł projektu sprawia, że każdy z nas może poczuć się „bad”, co wbrew pozorom nie oznacza niczego złego, a słynne „baddies” to w slangu bardzo atrakcyjne osoby. Co ciekawe, firma nie spoczywa na laurach, bo już wiosną pojawi się kolejna kolekcja, która zachowa minimalistyczno-sportowe tendencje, ale zgodnie z trendami w branży, wprowadzi jeszcze więcej elementu fashion.

Boundaries Are Dumb

Żyjemy w społeczeństwie skażonym stereotypami. Postrzegamy osoby po amputacji kończyn jako słabe i zależne. Powiem szczerze: to głupie. Mało kto zdaje sobie sprawę, że każdego dnia takie osoby osiągają nowe kamienie milowe, spełniają się w dziedzinach, o których nam się nie śniło i tworzą swoje własne normalne życie. Ba! Mają niemałe sukcesy w swoich kateogriach. Trzeba zrozumieć, że niepełnosprawność nie tworzy granic. Tworzymy je my, wykluczając osoby po amputacji z naszego „normalnego” funkcjonowania. B.A.D. mówi stop takim działaniom i ułatwia osobom po amputacji dalsze spełnianie się.

Nie ma granic, których nie można przekroczyć. Zarówno w modzie, jak i w życiu.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden × trzy =