Szybkie tofu dla każdego

fot. Emilia NiedbałaWeganie, wegetarianie, mięsożercy i wszyscy miłośnicy prostego, pysznego jedzenia – to przepis dla Was!

Składniki:

– Kostka wędzonego tofu (ok 200g)

– 50 ml mleka roślinnego

– łyżka mąki

– ok 50g płatków kukurydzianych

– ulubione przyprawy (u mnie sól, pieprz, słodka papryka, wędzona papryka i papryczka chili)

– olej do smażenia

Przygotowanie:

Tofu odsączamy z płynu i kroimy w paski, by kształtem przypominały nieco grubsze frytki. Można pokroić też w większą kostkę. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji.

W miseczce mieszamy mleko, mąkę i przyprawy. Ciasto musi mieć konsystencję naleśnikowego, by przyklejało się do zanurzanego w nim tofu.

Płatki kukurydziane wrzucamy do plastikowe torebki (najlepiej wielorazowej) i rozgniatamy na drobne kawałki. Można to zrobić przy pomocy wałka do ciasta. Jest to szybszy i prostszy sposób. Następnie przesypujemy płatki do miski lub na talerz.

Pokrojone tofu najpierw zanurzamy w cieście z mąki i mleka. Następnie wrzucamy je do płatków i dokładnie w nich obtaczamy.

Tak przygotowane tofu możemy usmażyć na patelni, upiec w piekarniku lub frytkownicy. Ja używam frytkownicy beztłuszczowej, którą ustawiam na 15 minut i 180 stopni Celsjusza.

Szybkie, pyszne i chrupiące tofu gotowe!

Najlepiej smakuje w towarzystwie ulubionych sosów.

Dlaczego warto jeść tofu?

Po pierwsze ma dobrze przyswajalne żelazo, co szczególnie może się przydać osobom wykluczającym mięso z diety. Dodatkowo zawiera też wapń, fosfor i witaminy z grupy B.

Po drugie ma dużo białka i niewiele kalorii. Świetnie nada się więc jak posiłek dla osób będących na diecie redukcyjnej. Dodatkowo białko zawarte w tofu bardzo dobrze się przyswaja.

Po trzecie korzystnie wpływa na układ nerwowy i pamięć.

Po czwarte jest po prostu smaczne! 😊

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *