Nie taki czwartek tłusty

http://foter.com/photo/okazy-bez-skazy/

http://foter.com/photo/okazy-bez-skazy/

Pączki, faworki i oponki. Każdy z tych typowych dla karnawału przysmaków, obowiązkowo znajdzie się w najbliższy czwartek na naszym stole. Jeśli najzwyczajniejszy leciutki faworek ma niespełna 100 kalorii, to strach pomyśleć jaką wartość energetyczną ma pączek. Zwłaszcza, że najwytrwalsi potrafią bez problemu zjeść ich nawet kilkanaście jednego dnia.

No tak. Najwytrwalsi. A co z tymi, którzy są na diecie, bo usilnie próbują zgubić przed wiosną zapas zimowego tłuszczyku? Czy w tym przypadku da się zjeść ciastko i mieć ciastko? A raczej zjeść oponkę i nie mieć oponki?

Jak się okazuje tłusty czwartek wcale nie musi być tak tłusty jak by się mogło wydawać.

Tym, którzy chcą dbać o linię (jak i tych, którzy nie chcą tego jednego dnia zrobić sobie zapasu tłuszczu na najbliższy miesiąc), przychodzimy z pomocą. Specjalnie dla Was przepis na dietetyczne pączki z budyniem, które mają zaledwie 100 kalorii.

Składniki (na ok 10 sztuk):

szklanka mąki tortowej

szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej

25g drożdży

pół szklanki mleka

duże jajko

łyżeczka cukru

opakowanie budyniu

aromat śmietankowy

cukier puder do smaku

Wykonanie:

Gotujemy budyń zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

Przygotowujemy rozczyn: podgrzewamy mleko, łączymy je z drożdżami, cukrem oraz łyżeczką mąki.

Odstawiamy na 15 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Po tym czasie dodajemy jajko i miksujemy wszystko na piankę.

Wsypujemy mąkę i ugniatamy ciasto tak długo, aż przestanie się nam kleić do rąk.

Dodajemy aromat i trochę cukru pudru do smaku (łatwiej zagniatać ciasto z cukrem pudrem niż zwykłym cukrem).

Przykrywamy ściereczką i zostawiamy w ciepłym miejscu na około godzinę, aż podwoi swoją objętość.

Na stolnicę wysypujemy trochę mąki i wykładamy na nią wyrośnięte ciasto. Rękami rozpłaszczamy je na grubość ok 2 cm i wycinamy kółka dużym kubkiem. Na każde kółko nakładamy łyżeczkę budyniu i sklejamy końce tak, aby powstała kula.

Gotowe pączki układamy na blasze pokrytej papierem do pieczenia i odstawiamy na kolejną godzinę.

Po tym czasie pieczemy ok 15 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.

Smacznego! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *