O monitoringu mediów na Uniwersytecie Gdańskim

Wczorajsza (26 listopada br.) konferencja naukowa pt. „Monitoring mediów- potrzeba czy konieczność”, która odbyła się na Wydziale Nauk Społecznych cieszyła się sporym zainteresowaniem. Prelegentami byli specjaliści wielu dziedzin, wykorzystujący na co dzień badania związane z monitoringiem mediów.

Konferencję rozpoczęła dr Małgorzata Łosiewicz. Przywitała wszystkich gości i przedstawiła prelegentów. Zaprezentowała również “TOP 10”, czyli branże korzystające z usług monitoringu mediów oraz odpowiedziała, na jakie potrzeby odpowiadają usługi monitoringu mediów i co wchodzi w jego zakres.

Następnie głos zabrał pierwszy z gości – kierownik działu raportów medialnych w PRESS- SERVICE Monitoring Mediów – Marcin Szczupak. W swoim wystąpieniu zaprezentował, jak monitoring wyglądał dawniej, a jaki jest obecnie i jaki będzie w przyszłości. Wyjaśnił również, co oznacza FOMO, czyli strach przed wykluczeniem z dostępu do informacji, oraz przedstawił wybrane grupy odbiorców mediów, w tym także cztery aspekty monitoringu i analiz medialnych.

Kolejnym mówcą była dr Beata Czechowska- Derkacz, Rzecznik Prasowy UG. Opowiedziała o komunikacji w kryzysie na podstawie monitoringu mediów uczelni wyższych. Przedstawiła strategie wizerunkowe w mediach oraz tematy, jakie mogą być zaproponowane przez rzecznika i dziennikarzy. Omówiła również typologię kryzysów na wyższej uczelni.

Następnie zaprezentował się Tomasz Mucha, rzecznik prasowy Peugeot Polska. Opowiedział o roli monitoringu mediów w pracy rzecznika na zasadzie reaktywności, świadomości i efektywności. Przedstawił trzy przykłady reaktywności, czyli: zwrot informacji dzięki natychmiastowemu dostępu do treści, korekta lub polemika i budowanie relacji. Efektywność działań PR wynikającą z monitoringu oraz raporty medialne.

Później odbyła się dyskusja z prelegentami, podczas której uczestnicy konferencji zadawali wiele ciekawych pytań.

Po przerwie kawowej, swoją prelekcję wygłosiła Karolina Łuczak, koordynator ds. projektów PR Provident Polska. Mówiła o monitoringu mediów w komunikacji wewnętrznej, opowiadając o specjalnie dedykowanym dla jej firmy narzędziu stworzonym przez PRESS- SERVICE Monitoring Mediów. Narzędzie to znacznie usprawniło ich wewnętrzną komunikację.

Ostatnim prelegentem był Sebastian Bykowski – wiceprezes zarządu i dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W swoim wystąpieniu opisał globalne trendy w zakresie pomiaru działań komunikacyjnych, w tym cztery aspekty zarządzania mediami, czyli: agregowanie, obserwowanie, redagowanie i analizowanie.

Na koniec, dr Anna Ryłko- Kurpiewska krótko podsumowała wyniki własnych badań dotyczących wiedzy studentów o monitoringu mediów. Jak się okazało, studenci pozytywnie zaskoczyli Panią Doktor i wykazali się spora znajomością tematu, co stanowiło miły akcent na zakończenie konferencji.

Tematyka tego wydarzenia była bardzo ciekawa i wartościowa, bo niełatwo znaleźć jest informacje dotyczące poruszanych tam wątków. Dobrym pomysłem było tez zestawienie wystąpień przedstawicieli firmy monitorującej media oraz ich klientów. Pozwoliło to na skonfrontowanie ich spojrzenia na związane z tym kwestie.

Jedynym mankamentem konferencji było, niestety, nieadekwatne zachowanie części jej uczestników. Może następnym razem warto przemyśleć swoje uczestnictwo i nie zakłócać odbioru tym zainteresowanym.

 

Fot. Katarzyna Paduch, Maja Bieńkowska, Urszula Ajzyk

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 × 3 =