Podsumowanie 12. Festiwalu Between. Pomiędzy

fot. SOPOGRAFIA Jerzy Bartkowski: https://www.facebook.com/SOPOGRAFIA

Zakończył się 12. Festiwal Between. Pomiędzy –  poświęcony literaturze i teatrowi tydzień spotkań, który tym razem z powodu pandemii odbył się zdalnie. Organizator wydarzenia dr hab. Tomasz Wiśniewski przekazał, że świat wirtualny nie stanowił przeszkody dla zaplanowanego programu, a nawet okazał się – w niektórych wypadkach – bardzo pomocny.

Był to dla nas z pewnością długi i intensywny tydzień – powiedział w rozmowie z Ewą Karoliną Cichocką twórca festiwalu. Dodał również, że obawiano się technologii: Nie zawsze byliśmy pewni, czy zakładane przez nas rozwiązania będą skuteczne, ale tu wsparcie studentów pod przewodnictwem Bartłomieja Pastuszki okazało się po prostu nieocenione.

Mimo niepewności dotyczącej zdalnego przeprowadzenia Festiwalu Between, okazało się, że ta forma wzmocniła jego międzynarodowy charakter. Współtworzyli go przecież artyści i akademicy z Irlandii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Austrii, Stanów Zjednoczonych, Brazylii, jak również Rosji, Chin, Indii, oraz Nowej Zelandii — mówił Wiśniewski.

Festiwal prowadzony jest w dwóch językach: polskim i angielskim. Była część warsztatowa, spotkania autorskie i literackie dla młodzieży, rozmowy, konferencje, seminaria oraz spektakle. Warto tu wspomnieć o rozmowie prowadzonej przez prof. Octaviana Saiu z Rumunii z Jarosławem Fretem (dyrektorem Instytutu Grotowskiego) z wrocławskiego Teatru ZAR, a także o przeprowadzonej właśnie przez organizatora z Alicją Bral z Teatru Pieśń Kozła. Cały tydzień Wiśniewski podsumował tak: Wydaje mi się, że to był dobry czas, umożliwiający integrację studentów z wykładowcami, a zarazem skonfrontowanie nabytej przez tych pierwszych wiedzy w praktyce. Co ważne, my — czyli wykładowcy — wiele dowiedzieliśmy się od studentów o świecie wirtualnym.

Na pytanie o przyszłoroczną edycję Festiwalu organizator przyznał, że jej kształt nie jest jeszcze przesądzony, choć w planach są zaproszenia do takich instytucji jak Teatr BOTO, Teatr na Plaży, Dworek Sierakowskich, Teatr Miniatura, a także do sal uniwersyteckich. Dodał też, że zarówno strona internetowa jak i media społecznościowe pozostaną istotnym elementem organizacyjnym.

Całą rozmowę z dr. hab. Tomaszem Wiśniewskim oraz linki do audycji, artykułów i galerii festiwalowych można znaleźć TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 × trzy =