Wiosna bez jo-jo

tumblr|o2903jTx1w1u7msu9o1_500

tumblr|o2903jTx1w1u7msu9o1_500

Wiosna za pasem, a moda na szczupłe, wysportowane ciało nie przemija. Na Instagramie i Facebooku powstaje coraz więcej kont promujących bycie fit. Osiągnięcie i utrzymanie wymarzonej sylwetki bywa trudne. Podpowiadamy co zrobić, by schudnąć bez efektu jo-jo!

Sprawność fizyczna i atletyczna sylwetka to obecnie najgorętsze trendy. Portale społecznościowe obfitują w zdjęcia wysportowanych osób, a na Youtube powstają nowe kanały promujące aktywność fizyczną i podstawowe zestawy ćwiczeń. Wydaje się więc, że zrzucenie zbędnych kilogramów nagromadzonych w czasie zimowego leniuchowania to prosta sprawa, wystarczy jeść mniej i ćwiczyć więcej. Niestety, często nasz zapał gaśnie i wracamy do starych nawyków, co w efekcie prowadzi do ponownego przybierania na wadze. Zjawisko to nazywamy efektem jo-jo. Co zrobić, by go uniknąć? Jak zyskać lepszy wygląd i świetne samopoczucie na wiosnę? Oto kilka wskazówek!

tumblr_o2lk07IEOv1s13tcmo1_500

tumblr|purgis

1. Zawsze jedz śniadanie

Naukowcy od lat przekonują nas, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Rano nasz organizm potrzebuje paliwa do działania po procesach regeneracyjnych, jakie zachodzą w nim w trakcie snu. Dobrze zbilansowane śniadanie powinno składać się przede wszystkim z węglowodanów złożonych, które dadzą nam zastrzyk energii, a także z białek, które dostarczą niezbędnych składników budulcowych dla organizmu.

Dobrym wyborem na zdrowe śniadanie będą pełnoziarniste kanapki z chudą wędliną bądź twarogiem albo owsianka z odtłuszczonym mlekiem i sezonowymi owocami.

Pierwszy posiłek powinniśmy zjeść w ciągu godziny po przebudzeniu, unikniemy wtedy spadku glukozy we krwi i tym samym zapobiegniemy napadom głodu, a także zmęczeniu i braku koncentracji.

2. Stosuj zdrowe zamienniki

Jeżeli nie lubisz gorzkiej herbaty, a pieczywo to dla Ciebie obowiązkowy element posiłków, nie rezygnuj z nich. Zdecydowanie lepiej będzie, jeśli zastąpisz je zdrowszymi substytutami. Zamiast białego chleba, w którym pełno jest cukru i konserwantów, sięgaj po pełnoziarniste bułki, które wspomagają procesy trawienne organizmu. Biały cukier zastąp ksylitolem czyli cukrem brzozowym, który jest zdrowszy i mniej kaloryczny. Makaron z białej mąki wymień na razowy, a słodzone napoje na herbaty ziołowe i świeżo wyciskane soki. Dzięki temu Twoja dieta będzie urozmaicona i bogata w składniki odżywcze, a Ty będziesz jeść swoje ulubione potrawy.

3. Nie objadaj się na noc

Nocą nasz organizm zwalnia tempo i przygotowuje się do regeneracji. Objadanie się wieczorem powoduje więc znaczne obciążenie dla naszego układu trawiennego, który nie radzi sobie z nadmiarem spożytego jedzenia i w efekcie magazynuje nadwyżkę w postaci fałdek na brzuchu.

Najzdrowiej więc zjeść ostatni posiłek na dwie godziny przed snem. Ważne jest także, aby był on lekkostrawny i bogaty w białko, wspomagające procesy budulcowe w organiźmie. Idealnym pomysłem na kolację jest grillowana pierś z kurczaka z warzywami bądź pełnoziarniste tosty z jajkiem i chudą wędliną.

4. Nie podjdaj!

W wolnej chwili sięgasz po chipsy, krakersy i ciastka? To błąd. Takie produkty dostarczają organizmowi pustych kalorii i niezdrowych, utwardzanych tłuszczów tans, które odkładają się w pobliżu talii, tworząc znienawidzoną oponkę na brzuchu. Jeżeli jednak nie wyobrażasz sobie obejrzenia filmu bez przegryzania słonych przekąsek i słodyczy, zamień je na wartościowe produkty. Zamiast chipsów i kakersów wybieraj bakalie, a słodycze zastąp suszonymi owocami. Te produkty dostarczą Twojemu organizmowi składników odżywczych oraz mikroelementów. Możesz sięgać także po orzechy, które obfitują w zdrowe tłuszcze potrzebne naszemu organizmowi. Nie przesadź tylko z ich ilością – są bardzo kaloryczne!

5. Pij dużo wody

zszywka

zszywka|MrsLovett

Ciało człowieka składa się w głównej mierze z wody, która stanowi aż 70% organizmu. Dlatego też tak ważne jest systematyczne nawadnianie organizmu. Picie wody hamuje apetyt, pomaga w utrzymaniu szczupłej sylwetki, a także sprawia, że skóra jest jędrna i sprężysta.

6. Ruszaj się!

Aktywność fizyczna wpływa pozytywnie nie tylko na naszą sylwetkę, ale przede wszystkim na nasze zdrowie. Nie musisz spędzać długich godzin na siłowni, wystarczy półgodzinny spacer i ćwiczenia 3-4 razy w tygodniu. YouTube obfituje w filmy treningowe od profesjonalnych trenerów, którzy komponują zestawy ćwiczeń dla każdego. Jeżeli nie masz czasu na ćwiczenia, postaraj się wprowadzić więcej aktywności w codziennym życiu. Zamiat windy wybieraj schody, wysiądź o jeden przystanek bliżej i wróć do domu na piechotę. Twój organizm dotleni się, a Tobie łatwiej będzie utrzymać wymarzoną wagę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *