Truskawkowe szczęście

deser truskawkowy, truskawki, jogurt, bananyZbliża się wiosna – warto więc zadbać o sylwetkę i zdrowie. Ważny jest też stan naszej cery, włosów i paznokci. Aby promieniować szczęściem i nie tracić energii spróbujcie naszych przepisów. Oto pomysł na zdrowy i pyszny deser z truskawkami.

Składniki:

− 1 banan

− 6 dużych truskawek

− 200 g jogurtu naturalnego

− cynamon

Sposób przygotowania:

Na dno kieliszka (lub wybranego naczynia) wykładamy połowę jogurtu naturalnego. Truskawki miksujemy dodając jedynie odrobinę wody, tak aby ostrza miksera nie zatrzymywały się na owocach. Jeżeli truskawki nie są wystarczająco słodkie dodajemy cukru lub miodu. Gotowy mus wlewamy no naczynia. Jako trzecią warstwę wykładamy resztę jogurtu i posypujemy ją cynamonem. Na wierzch wykładamy pokrojonego w plastry banana. Na sam koniec, zjadamy nasz pyszny i pożywny deser.

Właściwości:

Wbrew powszechnej opinii truskawki nie są dziełem natury. Stworzone zostały celowo przez człowieka, który skrzyżował dwie odmiany poziomek. Nie znaczy to jednak, że nie są naturalne. Ich dobroczynny wpływ na organizm jest niekwestionowany.

Przede wszystkim truskawki korzystanie wpływają na stan naszego serca. Obniżają bowiem poziom złego cholesterolu i utrudniają wchłanianie tłuszczu. Cukier zawarty w owocach to fruktoza. Mając niski indeks glikemiczny  (40) zapobiegają podnoszeniu się poziomu cukru we krwi. Jedzenie truskawek wpływa też korzystnie na zdolności antyoksydacyjne krwi.

To co najbardziej interesuje osoby na diecie to fakt, że owoce te zawierają pektyny, które usprawniają pracę jelit. A szybszy metabolizm to szybsze chudnięcie. Co więcej 100g truskawek zawiera około 28kcal, można je zatem jeść niemal bezkarnie. Składając się w 90% z wody stymulują pracę nerek, co dodatkowo pomaga w odchudzaniu. Truskawki polecane są cierpiącym na reumatyzm i schorzenia wątroby. Obecnie trwają badania nad pozytywnym działaniem owoców na cerę, włosy i przy leczeniu opryszczki.

Warto pamiętać, że najlepiej jeść truskawki bez dodatków – śmietana i cukier nie należą do najzdrowszych.

Banany – owoc, który lubią prawie wszyscy. Jest pożywny i pełen składników odżywczych. Z jego spożyciem nie możemy jednak przesadzić. W 100 g banana znajdziemy ok. 89 kcal. Może być on zatem idealną przekąską w ciągu dnia. Lecz nie kalorie są najważniejsze! Owoc dostarczy nam 23 g węglowodanów (w tym cukry), które dodadzą nam energii, ale tym samym mogą  powodować tycie. Banan ma też ok. 1.1g białka i 0,3g tłuszczu. Zawiera jednak sporo błonnika (2,6g), więc korzystnie wpływa na perystaltykę jelit.

Fot. Marlena Orzechowska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *