Konferencja Mediaucze(L)ni– zapowiedź
2 min read
/autor: Oliwia Domańska

Już 11 i 12 kwietnia na Wydziale Nauk Społecznych odbędzie się pierwsza edycja ogólnopolskiej studenckiej konferencji Mediaucze(L)ni. Serdecznie zapraszamy na wydarzenie.
Mediaucze(L)ni: Ekologia informacji. Zrównoważony rozwój mediów jest konferencją kół naukowych Uniwersytetu Gdańskiego: Telewizji Neptun TV, Radia MORS, koła fotograficznego MIGAWKA oraz gazety CDN.
Konferencja będzie się składać z 3 bloków naukowych. Człowiek w dobie asymetrii informacji– uczestnicy zwrócą szczególną uwagę na wpływ i dezinformację w mediach. Przeanalizujemy jak media oddziałują na budowanie postaw społecznych oraz nakreślimy granicę pomiędzy światem rzeczywistym, a wirtualnym. Zawody medialne przyszłości w równowadze z nowymi technologiami– zastanowimy się, jak będzie wyglądać przyszłość zawodów medialnych w kontekście nowych technologii i sztucznej inteligencji. Nauczymy się jak współpracować z AI tak, by była sprzymierzeńcem. Ostatni blok, Algorytm zrównoważonego rozwoju poświęcimy umiejętności selekcjonowania informacji. Porozmawiamy o mechanizmach filtrowania treści i docieraniu do odbiorców.
Dodatkowo uczestnicy konferencji będą mogli wziąć udział w tematycznych warsztatach medialnych oraz zorganizować własne, 15- minutowe wystąpienie. Można je zorganizować w wybranej formie spośród: artykułu, filmu, reportażu radiowego, klastycznego przemówienia. Dla zwycięzców są przewidziane nagrody rzeczowe.
Nie zapomnieliśmy także o integracyjnym aspekcie konferencji. Dla zainteresowanych mamy zaplanowany spacer po Gdańskich muralach oraz integrację w zaprzyjaźnionym klubie studenckim.
„Nie mogę się doczekać, aż spotkamy się wszyscy razem i poznamy resztę studentów z całej Polski”– mówi Zuzanna Dzwilewska, koordynatorka wydarzenia.
Po więcej informacji zapraszamy na Instagram konferencji
Do zobaczenia!