Ważne zmiany w przepisach Formuły 1! To pokłosie wydarzeń z Grand Prix Belgii 2021
3 min readW minionym sezonie Formuły 1 mieliśmy kilka kontrowersji. Największą z nich oczywiście było finałowe Grand Prix Abu Zabi. Jednak najnowsze przepisy przyjęte przez komisję FIA mają zapobiec temu co stało się na torze Spa w Belgii.
Co dokładnie się zmienia?
Nie będzie punktów za wyścig jeśli lider nie przejedzie minimum 2 okrążeń bez interwencji wirtualnego lub pełnego samochodu bezpieczeństwa. Jeśli dystans wyścigu będzie większy niż 2 kółka, ale mniejszy niż 25% to punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
Jeśli dystans wyścigu będzie większy niż 25%, ale mniejszy niż 50% to punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
9. – 1 punkt
10. – 1 punkt
Punktacja za sprint, który w zeszłym roku nazywany był sprintem kwalifikacyjnym. Punkty wliczają się do klasyfikacji generalnej mistrzostw świata.
8. – 1 punkt
(Nie)zmieniony system sprintów
W zeszłym sezonie podczas weekendów, w których takowy sprint był organizowany, ustawienie na starcie było determinowane poprzez piątkowe kwalifikacje. Zwycięzca sobotniego wyścigu na dystansie 100 km był oficjalnie zdobywcą Pole Position. Wyniki tej rywalizacji decydowały również o ustawieniu do niedzielnego wyścigu. To w tym roku się nie zmienia. Jednak absurd tkwi w czymś innym. Zwycięzca piątkowej czasówki, który zdobędzie PP, dostanie je tylko i wyłącznie dla kwestii statystycznej. Może się zdarzyć, że najszybszy kierowca w piątkowe popołudnie do niedzielnej rywalizacji nie będzie podchodził z pierwszego pola. W tym sezonie wyścigi sprinterskie odbędą się na trzech torach — Imola, Red Bull Ring oraz Interlagos.