Wiosna w lepszej formie! Przegląd poradników

Wiosna w końcu za oknem. To najwyższy czas, żeby pomyśleć o poprawieniu swojej kondycji fizycznej jak i psychicznej. Jak to zrobić, od czego zacząć i co jeść? Dowiedz się jak przywitać wiosnę z naszego przeglądu poradników.

Pierwsze ciepłe dni niezwykle cieszą. Jednak, zmieniając swoją garderobę, szybko zauważamy jak zaniedbane jest nasze ciało po zimie. Teraz, kiedy witają nas już pierwsze promienie słoneczne, każdy ma więcej energii i chęci na zmiany. Warto więc to wykorzystać  i zacząć ćwiczyć. Jednak pamiętajmy o tym, żeby wszystko robić z umiarem. Zaczynajmy małymi krokami, aby zakwasy nie zniechęciły nas do dalszej pracy.

Od czego zacząć?

schudnij metodą małych kroków poradnik

W poradniku Anny Kuraszyńskiej „ Schudnij metodą małych kroków. Wolno, bezpiecznie i na stałe!” autorka przekonuje, że nie ma sensu zamęczać się rygorystycznymi dietami, cel można osiągnąć powoli, a efekty będą długotrwałe.

Po pierwsze trzeba zacząć od motywacji, jest to niezbędny element do dalszej pracy. Pomóc nam może znalezienie zdjęcia wymarzonej figury albo ubrania, jakie chcielibyśmy założyć i przypominać sobie o tym w cięższych chwilach. Całą dietę razem z ćwiczeniami trzeba od początku do końca zaplanować, żeby później nie popełniać błędów.

Aktywność fizyczna jest niezbędna do poprawienia kondycji. Wystarczy ćwiczyć 3 razy w tygodniu, na początku 30 minut, później do godziny. Warto kupić sobie karnet na siłownię lub basen. Można też jeździć na rowerze albo biegać. Jednak, zaczynając jogging, pamiętajmy o odpowiednim obuwiu i przygotowaniu.

Ważne jest także pilnowanie swoich posiłków. Przede wszystkim zacznijmy od rezygnacji z niezdrowych nawyków, jakimi są słodycze, fast foody, nocne podjadanie oraz nałogi. Powinno się spożywać 5 posiłków dziennie, które w sumie nie przekroczą 1500-1700 kcal.  Nie można także zapominać o piciu minimum 5 szklanek wody mineralnej dziennie.

 

Dieta bez szkodliwej chemii

zamieniam chemie na jedzenie poradnikNa wiosnę warto zmienić swoje nawyki żywieniowe, żeby wyglądać i czuć się lepiej. W książce Julii Bator „ Zamień chemię na jedzenie” znajdziemy porady jak unikać szkodliwego jedzenia.

Podczas upałów bardzo ważne są napoje. Soki to najlepszy sposób na dostarczenie dużej ilości witamin w krótkim czasie. Są w postaci płynnej, dlatego organizm nie musi tracić energii na trawienie, tylko szybko i maksymalnie wykorzystuje zawarte w nim składniki odżywcze.

Na śniadanie bardzo dobry jest sok z pomarańczy albo jabłka. Wystarczy wrzucić owoc do sokowirówki i już jest gotowy do wypicia. Sok będzie na tyle słodki, że nie musimy dodawać cukru, nawet jeśli rozcieńczymy go wodą.

W cieplejsze dni można przygotować orzeźwiającą lemoniadę.

  • 1 cytryna
  • 1 litr wody
  • 4 łyżki cukru nierafinowanego

Wyciskamy sok z cytryny, dolewamy wodę, słodzimy i gotowe!

Czasami możemy pozwolić sobie na coś bardziej kalorycznego. Zrobienie mleka bananowego zajmie nam tylko parę minut. Wystarczy kubek mleka i duży banan. Miksujemy to razem i pyszny deser gotowy.

Walka ze stresem

detoks_jak_oczyscic_organizm_14_skutecznych_startegii_poradnik

Wiosną mamy energię na podejmowanie nowych wyzwań. Jednak dostarcza to też niepotrzebnego stresu. Wiele ciekawych rad znajdziemy w książce Helen Foster „ Detoks. Jak oczyścić organizm, 14 skutecznych strategii”.

Oto kilka sposobów na zwalczenie stresu związanego z pracą, szkołą i codziennymi obowiązkami według autorki:

  • Bardzo ważne jest planowanie. Nie tylko zmniejszy to stres, ale też zwiększy skuteczność naszych działań. Zbyt duża ilość obowiązków wywiera na nas nacisk i jest bardzo stresująca, dlatego musimy nauczyć się odmawiać.
  • W walce ze stresem pomoże także zmniejszenie ilości kofeiny. Powinniśmy ograniczyć picie kawy do dwóch filiżanek dziennie.
  • Joga świetnie rozładowuje stres . Ćwicząc skupiamy się na sobie i danej chwili, co odpręża i pozwala nam zapomnieć o całym świecie.
  • Powinno się przyjmować więcej witamin z grupy B, które dodają energii.  Źródłem tych witamin są płatki śniadaniowe, chleb pełnoziarnisty, jajka, banany, suszone owoce, jogurty oraz mleko i mięso.

Teraz pozostaje już tylko pracować nad swoją formą. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *