Odpowiedzialna komunikacja w czasie pandemii COVID-19 — konferencja Media Biznes Kultura

Źródło: Facebook – Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UG

W piątek 15 października odbył się drugi dzień konferencji „Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2021” organizowanej przez Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UG. W ramach panelu dyskusyjnego przeprowadzono debatę pt. „Odpowiedzialna komunikacja w czasie pandemii COVID-19”, w której wzięli udział zaproszeni eksperci. Debatę poprowadziła Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Debata odbyła się za pośrednictwem platformy Zoom. Około godziny 11:00 prowadząca Magdalena Skorupka-Kaczmarek rozpoczęła spotkanie i powitała panelistów. W debacie wzięli udział zaproszeni eksperci: wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki — Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezes i dyrektor Pionu Korporacyjnego NDI SA — Dorota Michałowska, dyrektor ds. komunikacji społecznej i promocji Szpitali Pomorskich — Małgorzata Pisarewicz oraz wiceprezes zarządu w Fundacji Warszawskiego Instytutu Bankowości — Michał Polak.

Pytania zadawane przez prowadzącą dotyczyły samych zmian w komunikacji, ale także tego, czy były to zmiany pozytywne czy negatywne oraz czego mogliśmy się dzięki temu nauczyć. Rozmowa pozwoliła wymienić się doświadczeniami i opiniami na temat komunikacji w czasie pandemii z różnych perspektyw. Pani prezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała wskazywała na to, że pandemia pokazała, jak wiele spraw urzędowych da się załatwić zdalnie: „Gdyby ktoś mnie zapytał trzy miesiące przed pandemią, czy załatwianie spraw zdalnie będzie możliwe na gruncie polskiego kodeksu postępowania administracyjnego, to niewątpliwie odpowiedziałabym, że nie i jeszcze długo bym się śmiała. Tymczasem okazało się, że życie sprawiło, że musieliśmy się w dużym stopniu dostosować i to się udało”.

Eksperci wskazywali na to, że pandemia nauczyła nas wielu pozytywnych cech, takich jak: odpowiedzialność, solidarność czy większa uwaga na zdrowie swoich kolegów z pracy. Prezes Michał Polak tak mówił o efektach potrzeby zmiany trybu pracy w związku z lockdownem: „[…] pokazało to, że chyba nie ma rzeczy niemożliwych, to znaczy w jaki sposób wiele instytucji, wiele organizacji umiało dużą swoją część działalności przełożyć na online, często nawet z jeszcze lepszymi efektami niż wcześniej w przypadku działań stacjonarnych”.

Ostatnie pytanie dotyczyło przewidywań panelistów na temat tego, jaka komunikacja czeka nas po roku 2021 i w późniejszych latach. Wskazywano na to, że będzie ona zapewne jeszcze bardziej intensywna. W kwestii komunikacji ze strony mediów Michał Polak stwierdził, że polskie media w przeważającej części zdały egzamin jeśli chodzi o informowanie społeczeństwa o pandemii COVID-19.

Debata zakończyła się podziękowaniami dla ekspertów za udział w dyskusji oraz publiczności za obecność. W przeciwieństwie do czwartkowego panelu nie było na koniec czasu na zadawanie pytań od widzów.

Link do zapisu transmisji debaty na Facebooku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiem − pięć =