Media – Biznes – Kultura startuje w październiku! Zapisy potrwają do końca maja

fot. Aleksandra Żukowska

fot. Aleksandra Żukowska

Tegoroczna edycja konferencji Media Biznes Kultura odbędzie się 14 – 15 października bieżącego roku. Przeprowadzona zostanie w formie online. Od 2 kwietnia do 30 maja możliwa jest rejestracja na wydarzenie.

Tym razem będzie to wyjątkowa edycja, nie tylko ze względu na czasy, w jakich się odbywa, lecz również dlatego, że obchodzimy w tym roku dekadę badań nad mediami. Dopiero teraz nauki o mediach i komunikowaniu mają realne szanse na rozwój, co możemy dostrzec dzięki tego typu konferencjom organizowanym przez uniwersytety i ośrodki naukowe.

Występującym w tym roku będą towarzyszyć dwa panele dyskusyjne. Są już stałym elementem konferencji. Jeden z nich dotyczyć będzie obecnego stanu nauk o komunikacji społecznej i mediach oraz ich przyszłych perspektywach. Drugi panel zostanie poświęcony odpowiedzialnej komunikacji w czasie pandemii wirusa COVID-19. Poruszane w tym roku obszary tematyczne to między innymi: Media a rynek”, czyli PR w czasach pandemii, tworzenie i zarządzanie wizerunkiem organizacji i osób, czy np. personalizacja w działaniach reklamowych.

Kolejnym obszarem będzie temat Media a kultura i społeczeństwo”, który obejmie między innymi zagadnienia negatywnych zjawisk w mediach, takich jak fake newsy, infodemia, denializm, postprawda, zagadnienia kultury w sieci, mediów jako narzędzia edukacji, narzędzia polityki czy element reżimów totalitarnych i autorytarnych. Trzeci obszar tematyczny to Obraz jako medium kultury i komunikacji”. Poruszy on między innymi kwestie nowatorskich form komunikowania się, multifunkcyjności, obrazu jako obiektu antropologicznego, religijnego i kulturowego, kreacji z zakresu sztuki fotomedialnej. Ostatnim tematem jest „Język mediów – wczoraj i dziś”. Poruszy on kwestie obrazu jako środka przekazu medialnego i reklamowego, zmiany relacji między słowem a obrazem, czy np. właściwego i niewłaściwego posługiwania się słowem w mediach.

Konferencja Media Biznes Kultura to podsumowanie dekady badań nad mediami, a także szansa na rozwój nauk o komunikacji społecznej i mediach oraz ciekawa perspektywa dla nowych badaczy. Jest to także okazja do poszerzenia wiedzy, refleksji nad kondycją współczesnych mediów i ich przemianami oraz szansa na podjęcie dyskusji.

Więcej informacji oraz licznik odliczający dni do konferencji znajdują się na stronie:

https://mediabizneskultura.ug.edu.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *