Muzyka prawdopodobnie nieznana #3 – unitrΔ_Δudio

Trap przez wielu sunitr%ce%b4_%ce%b4udiołuchaczy kojarzony jest jako integralna część muzyki hip-hop, niekiedy traktowany jako rodzaj podkładów do utworów raperów. Ostatnio jednak popularność zyskują twórcy, którzy pokazują, że trap to także autonomiczny gatunek muzyki elektronicznej niekoniecznie będący tylko tłem do rapu. Polski utalentowany producent ukrywający się pod pseudonimem unitrΔ_Δudio realizuje diametralnie inną koncepcję trapu – melancholijną, soczyście brzmiącą elektronikę do relaksu i odpoczynku. To brzmienie, jakie koniecznie musicie poznać.

W ostatnich latach bity oparte na trapowym brzmieniu stały się jednymi, z najpopularniejszych stosowanych nie tylko w rapie anglojęzycznym, ale i polskim. Wzrost popularności cloud rapu, którego trap jest jeszcze silniej powiązanym elementem przyczynił się do wzmocnienia kojarzenia tego gatunku bezpośrednio z hip-hopem i istotnie nie jest w tym nic złego – trap jest silnie powiązany z tą kulturą.

Fani rapu często przykuwają dużą wagę do podkładów muzycznych i niekiedy z zainteresowaniem szukają wersji pozbawionych wokalu, tzw. instrumentali. Poszukując ich trafić można łatwo do ciekawego świata trapu. W tym miejscu hip-hop przeplata się z muzyką elektroniczną, której instrumentalny trap jest pełnoprawnym elementem. Trap rośnie w ostatnim czasie prężnie. Podobnie, jak inne gatunki muzyki elektronicznej,  jak house czy trance, dzięki mnogości interpretacji jakie prezentują tworzący go muzycy, zaczyna powoli rozdrabniać się na mniejsze podgatunki. Szczególnie w Stanach Zjednoczonych na największych festiwalach muzyki klubowej popularnością cieszy się mocno brzmiący tzw. festival trap, natomiast po drugiej stronie szali liczne grono sympatyków zyskuje ostatnio chill trap, muzyka idealna do wyciszenia się.

Polski producent o pseudonimie Unitra Audio (stylizowanym na unitrΔ_Δudio) to kolejny ciekawy, szybko rozwijający się artysta, który zasługuje na uwagę. Większość polskich słuchaczy odkryła tajemniczego producenta w 2015 roku, kiedy jesienią na YouTube opublikował wyjątkowo niecodzienny remix. Dobrze rozpoznawalny numer Krzysztofa Krawczyka pt. Chciałem być (który niezależnie od sympatii muzycznych i wieku po prostu ‚się zna’) otrzymał relaksującą i melancholijną wręcz trapową oprawę. Reakcje na tę produkcję często były podobne – początkowy śmiech i pobłażliwość po jednym lub kilku przesłuchaniach szybko przeobraził się w sympatię i zachwyt. Istotnie, ciężko nie docenić, jak kreatywnie polski producent przeobraził biesiadną balladę w nowocześnie i soczyście brzmiący utwór.

Remix unitrΔ_Δudio dał jasno do zrozumienia, że warto śledzić jego dalsze poczynania. W kolejnych utworach producent postawił głównie na takie pozbawione wokalu, nie zamknął się także na jeden gatunek. Po kilku ciekawych chill trapowych numerach jesienią zeszłego roku unitrΔ_Δudio ponownie postanowił odkurzyć polską klasykę, tym razem, bądźmy szczerzy, z nieporównywalnie wyższej półki. Z okazji 15. rocznicy śmierci muzycznego geniusza, jakim niewątpliwie był Grzegorz Ciechowski, unitrΔ_Δudio postanowił wydać EP-kę z czterema nowoczesnymi interpretacjami najpopularniejszych utworów artysty spod znaku Republiki, jak i solowej kariery jako Obywatel G.C. Przy okazji tych remiksów zamiast trapu mogliśmy usłyszeć polskiego producenta w brzmieniach downtempo, dowodzącym szerokim muzycznym horyzontom Polaka.

UnitrΔ_Δudio w tym roku kontynuuje muzyczne eksperymenty – zaprezentowane w tym roku numery bluewhale i Świtezianka zachowały melancholijne i oczyszczające brzmienie, bliższe jednak ponownie downtempo, aniżeli trapowi. Polski producent to bez wątpienia jeden, z ciekawszych niszowych artystów muzyki elektronicznej i zasługuje na dużo więcej uwagi. Posłuchajcie jego twórczości w całości udostępnianej na bieżąco na jego kanale na YouTube oraz profilu na Soundcloudzie i zrelaksujcie się.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *