Zbliża się kolejna edycja konferencji Media-Biznes-Kultura

Jako redakcja gazety CDN i patronat medialny serdecznie zapraszamy do udziału w nadchodzącej konferencji Media-Biznes-Kultura, która odbędzie się w dniach 12-13 października. To cyklicznie powtarzające się międzynarodowe wydarzenie, którego organizatorem jest Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego. Konferencja będzie składać się z czterech paneli tematycznych – poszczególne wystąpienia poruszą problematykę bieżącego kryzysu i gwałtownych zmian na świecie w kontekście funkcjonowania mediów i ich odbiorców.

O wydarzeniu

W dobie pandemii COVID-19, wojny w Ukrainie i kryzysu klimatyczno-gospodarczego ludzie są świadkami ciągłych, nieustających zmian. Dotyczą one również mediów i dziennikarzy, którzy stale muszą dostosowywać się do nowej rzeczywistości. Istotną rolę w zachodzących przemianach odgrywa także ewolucja technologiczna. Determinuje ona przeobrażający się ekosystem mediów i wpływa na ich postrzeganie oraz rozumienie przez odbiorców. Podczas nadchodzącej konferencji Media-Biznes-Kultura dowiecie się, w jaki sposób świat mediów obecnie się kształtuje – jakim podlega zmianom oraz jakie mogą być wobec tego konsekwencje w przyszłości.

Tematyka konferencji Media-Biznes-Kultura

Wystąpienia i panele konferencji skupią się wokół czterech obszarów tematycznych:

  1. Media w kryzysie – kryzys w mediach: czyli o mediach i ich roli w niepewnych czasach. Wojna, kryzys ekonomiczny i klimatyczny, dezinformacja i propaganda, a także inflacja, które przesądzają o ich funkcjonowaniu.
  2. Nowe środki przekazu – nowe społeczeństwo: tematyka poświęcona sztucznej inteligencji i nieustannie rozwijającej się technologii. Ma ona bezpośredni wpływ na informacje przyswajane przez potencjalnych odbiorców.
  3. (R)ewolucja rynku mediów: o mediach prywatnych i publicznych w czasie znaczących, intensywnych przemian gospodarczo-technologicznych. W konsekwencji odciskają one piętno na przyszłości dziennikarstwa i przemysłu medialnego.
  4. Media, demokracja, polityka: zbliżające się wybory parlamentarne z punktu widzenia mediów. O marketingu politycznym, praktykach PR-u politycznego, wizerunku polityków w mediach i o instrumentalizacji mediów w dobie deepfake i fake news.

Charakterystyka konferencji i dodatkowe informacje

Konferencja będzie miała charakter hybrydowy, zatem spotkania odbędą się online (wybrane transmisje na platformie Teams) i na Wydziale Nauk Społecznych UG. Prelegentami będą osoby ściśle związane ze światem mediów i dziennikarstwa – zarówno studenci, doktoranci jak i profesorowie. Ponadto udział w konferencji weźmie laureatka Nagrody Pulitzera Vasilisa Stepanenko, która przedstawi proces działania mediów w kontekście wojny w Ukrainie. Dziennikarka i producentka filmów wideo wystąpi osobiście na jednej z auli Wydziału Nauk Społecznych.

Program konferencji Media-Biznes-Kultura znajdziesz tutaj.

Więcej o wystąpieniu Vasilisy Stepanenko przeczytasz w tym miejscu.

Po szczegółowe informacje na temat konferencji zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej znajdującej się pod tym linkiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

10 + 11 =