meetMedia skomasowały wiedzę

Na gdańskiej starówce w hotelu PURO odbyło się pierwsze spotkanie w ramach nowego projektu meetMedia. Trzech prelegentów przekazało mnóstwo wiedzy, doświadczenia i praktycznych wskazówek. To wszystko w niespełna trzy godziny.

Wydarzenie zostało podzielone na trzy części: fuck up, warsztat i inspirancje. W pierwszej koleści na scenę wyszedł Wiktor Jodłowski – twórca metody w inkubatorze językowym Talkerski. Pomysłodowca spotkań przy kawie z j. angielskim Social English Night i mentor biznesowy. W ponad godzinnej prelekcji opowiadał o fuck up’ie który mu się przytrafił przy tłumaczeniu książki. Jego firma nie zajmowała się takimi usługami, ale chęć zarobku była silniejsza.

Okazało się że Wiktor wraz koleżanką z pracy nie dali sobie rady i zatrudnili podwykonawcę. I na tym historia mogłaby się skończyć. Gdyby nie fakt, że podwykownawca nie wywiązał się z zadania, bo był ciężko chory. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze, a Wiktor zamiast zarobić na tym zleceniu tylko stracił. Stracił finansowo, ale zyskał sporo doświadczenia. Lekcję jaką wyciągnął można skrócić do stwierdzenia, że ważniejsze jest być profesjonalistą w jednej dziedzinie, a nie chwytać się kilku. Wtedy zyska się stałych i pewnych klientów.

Później na scenie miała zabrać głos Anna Maria Wiśniewska, ale z prywatnych powodów nie mogła się pojawić. Zastąpiła ją Magdalena Zalewska – trener, coach, praktyk biznesu i wykładowca na sopockim SWPS. Przeprowadziła warsztaty z budowania marki osobistej. W sześciu krokach pokazała, jak podejść świadomie do tego procesu. Przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytanie: kim jestem i kim chce być. Później objaśniła analizę SWOT, czyli określiliśmy swoje silne i słabe strony, oraz oceniliśmy szanse i zagrożenia. Następnie dokonaliśmy oceny konkurencji – co może nam dać i czego powinniśmy się obawiać. Na zakończenie przygotowywaliśmy swoje brand story oraz high/ elevator pitch.

O 20:00 na scene wszedł Bartłomiej Rogacewicz, który miał nas zainspirować. I to się stało. Pokazał, że młody człowiek może osiągną sukces. Podkreślił, że liczy się spora wiedza, którą można przekuć w sukces i to, że nie zawsze trzeba być w czymś najlepszy. I zaznaczył, że marka osobista to bycie szczerym z samym sobą. Sztuczne kreowanie siebie na potrzeby social media szybko zostanie zweryfikowane, a kłamstwo odkryte.

Następne spotkanie w ramach #meetMedia odbędzie się listopadzie. Szczegóły znajdziecie na facebookowym profilu i w grupie społeczności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *